اخبار و مصاحبه
شماره : 34139
۱۴:۱۱ ۱۴۰۱/۷/۷
پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر علیرضا صدرا

انالله و انا الیه راجعونبا نهایت تأسف، درگذشت استاد بسیجی و اخلاق‌مدار، جناب آقای دکتر علیرضا صدرا استاد گرانقدر گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی موجب تأثر و تألم شد.این استاد برجسته حوزه علوم سیاسی و صاحب کرسی تدریس اندیشه‌های سیاسی در اسلام، علاوه بر آموزش دانشجویان و تولید کتاب ...

انالله و انا الیه راجعون


با نهایت تأسف، درگذشت استاد بسیجی و اخلاق‌مدار، جناب آقای دکتر علیرضا صدرا استاد گرانقدر گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی موجب تأثر و تألم شد.
این استاد برجسته حوزه علوم سیاسی و صاحب کرسی تدریس اندیشه‌های سیاسی در اسلام، علاوه بر آموزش دانشجویان و تولید کتاب‌ها و مقالات علمی فاخر، به عنوان چهره‌ای نظریه‌پرداز در حوزه تخصصی خود شناخته می‌شد.
علاوه بر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، شوراها، نهادها و مراکزی نظیر شورای تحول علوم انسانی، مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سازمان بسیج اساتید کشور، هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، پژوهشکده مطالعات و معارف اسلامی، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها از روحیه نظریه‌پرداز، فکر خلاق و اندیشه عمیق این استاد دانشگاه تهران بهره‌ها بردند.
دکتر علیرضا صدرا که دوره‌ای نماینده مردم در خانه ملت بود، از چهره‌های مؤسس در عالم سیاست و دانشگاه محسوب می‌شد؛ چه اینکه راه‌اندازی دفتر امور سیاسی استان‌ها در وزارت کشور در سال ۱۳۶۰ و مشارکت فعال در زمینه تأسیس چند نهاد علمی اعم از دانشگاه تربیت مدرس، گروه علوم سیاسی جهاد دانشگاهی و مؤسسه آموزش عالی باقرالعلوم علیه‌السلام از جمله خدمات ماندگار این شخصیت علمی محسوب می‌شود.
بدینوسیله از طرف هیأت‌رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این فرهیخته گرامی را به خانواده سوگوار ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران ایشان تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.


مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران

©2023 . All Rights Reserved